اصول طراحي سايت تميز ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

تصاوير مورد استفاده بايد يک تاثير بصري قوي داشته باشند، چه در مورد رنگ و چه پيامي که ارسال مي کنند. و هنگامي که من مي گويم تاثير به معني طيف رنگي از رنگ ها و ايده هاي جمع شده به صورت گرافيکي است که بر محتواي شما تاثير نمي گذارد. در نهايت به شما بستگي دارد که آيا مي خواهيد از گرافيک در طراحي سايت مينيماليست خود استفاده کنيد يا نه. رنگ منحصر به فرد نيز در صورتي که به صورت عاقلانه استفاده شود، تأثيري قوي خواهد داشت.

 

قابهاي منحصر به فرد به بهترين صورت کار مي کنند

به منظور ايجاد علاقه بصري شما نياز به کار بر روي قالب درست داريد . ممکن است زمان بيشتري براي ايجاد يک قاب براي طراحي سايت مينيمالي گذاشته شود زيرا شما بايد هنگام ايجاد سلسله مراتب توجه داشته باشيد. قبل از ساخت قالب براي طراحي سايت شما، شما بايد تصميم بگيريد که کدام محتوا ضروري است و نمي تواند اول از همه حذف شود، بنابراين اولويت بندي بايد وجود باشد. شما همچنين بايد درباره هم ترازي فکر کنيد و سپس تعادل خاصي را در طراحي سايت خود ايجاد کنيد.

در مورد قابليت استفاده فراموش نکنيد

در نهايت اين مهم ترين چيز است – کاربر هنگام استفاده از سايت شما چه حسي دارد بله، بايد ساده، شسته و ريز و شيک باشد، اما در عين حال نبايد ناوبري را نيز فراموش کنيد. سعي کنيد در مورد ناوباري نو آوريي به خرج ندهيد. افراد با استفاده از نوار بالا يا چپ به مرور هدايت مي شوند و زماني که آنها با چيز جديدي مواجه ميشوند ، ممکن است گاهي اوقات گيج شوند. اين يک قانون اثبات شده نيست . هنگامي که مطمئن شديد ناوبري شما ساده است، پيش برويد و آن را در وب سايت خود قرار دهيد. فقط به ياد داشته باشيد که انواع مختلفي از کاربران وجود دارد و برخي از آنها ممکن است دوستانه نسبت به اين نوع تغييرات واکنش نشان ندهند .

درباره رنگ ها و کنتراست

بعضي از طراحان به عنوان يک انتخاب براي طراحي سايت مينيماليستي خود به سياه و سفيد ساده يا سفيد ميپردازند. من مي گويم هر رنگ رنگين کمان را مي توان براي طراحي سايت استفاده کرد تا زماني که آن بر محتواي شما تاثير گذار نباشد . رنگ مي تواند هر دو را انجام دهد – باعث توجه بيشتربه محتويات وبسايت شود يا باعث شود مطالعه و تمرکز روي آن غير ممکن باشد، بنابراين اين يک انتخاب مهم است. قبل از تصميم گيري در مورد رنگ، کمي بيشتر فکر کنيد.

سعي کنيد هنگام اجراي طرح خود با رقبا بازي کنيد. اين ميتواند به شما کمک کند به برخي از محتويات يا اطلاعاتي را که لازم داريد به آن ها اشاره کنيد و آن را آسانتر بيان کنيد از ظاهر کمک بگيريد. اگر تصميم به استفاده از فضاي سفيد و خالي بيشتري براي طراحي سايت مينيماليستي که رسايي داشته باشد را داريد، بايد کنتراست را اضافه کنيد.

در نهايت به شما و تصور شما بستگي دارد که چگونه طراح وب سايت خود را طراحي مي کنيد. اما من به شدت توصيه مي کنم که شما از قوانين خاصي که قبلا ثابت شده اند که موفقيت آميز اند استفاده کنيد اگر شما مي خواهيد يک طراحي سايت خوب داشته باشيد، به ويژه اگر شما هنوز مطمئن نيستيد که چگونه شما مي خواهيد وب سايت خود را به پايان برسانيد.

اين ها بعضي نکات ضروري منحصر به فرد براي طراحي سايت بودند، اما من مي دانم که ممکن است برخي از آنها را در اين متن جا انداخته باشم و گفتن آنها را فراموش کرده باشم، از اين رو در پست هاي بعدي من با راهنمايي هاي بيشتري در خدمت شما خواهم بود .

موفق باشيد به همه طراحان خلاق که اين متن را ميخوانند !

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/23/





:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: